Deklaracja dostępności
Wstęp deklaracji
Data publikacji i aktualizacji
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- Nie wszystkie zdjęcia i grafiki mają tekst alternatywny.
- Nie wszystkie filmy, które zamieszczamy w naszym serwisie, mają napisy rozszerzone i audiodeskrypcję.
- Część plików (w szczególności dokumenty zewnętrzne, np. oświadczenia majątkowe, oferty) dostępne są w postaci skanów.
- Fokus klawiatury nie jest widoczny.
- Niektóre elementy stron serwisu mają zbyt niski kontrast.
- Niepełny mechanizm sprawdzający poprawność wprowadzonych danych w formularzach brak jednoznacznej informacji połączonej z sugestią w jaki sposób mogącej pomóc rozwiązać problem. Brak informacji o obowiązkowym wypełnieniu poszczególnych pól, jak również o ich ewentualnym formacie, typie, jeśli to konieczne.
- Strona nie zawiera alternatywnego rozwiązania powodującego pełną dostępność elementów związanych z mechanizmem CAPTCHA.
- Brak mapy serwisu.
- Wyszukiwarka nie jest dostępna z poziomu klawiatury.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 roku nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 7 dni po transmisji, publikujemy stenogram z tych obrad.
Wyłączenia
- Multimedia nadawane na żywo.
- Multimedia opublikowane przed 23 września 2020 roku.
- Treści od innych podmiotów, które nie zostały przez Nas lub dla Nas wykonane lub nabyte, albo do których modyfikacji nie jesteśmy uprawnieni.
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika urzędu w oparciu o listę kontrolną dostarczoną przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki, np:
TAB – przechodzenie między aktywnymi elementami strony
ENTER – wybór aktywnego elementu strony
Ctrl + + – Powiększenie strony
Ctrl + 0 – Przywróć pierwotny rozmiar
F11 – Włącz/wyłącz tryb pełnoekranowy
Home – Przejdź na początek strony
End – Przejdź na koniec strony
PageUp – Przesuń o jeden ekran do góry
Spacja/PageDown – Przesuń o jeden ekran w dół
Spacja – zaznaczanie i odznaczanie pola typu checkbox
F5 – Odśwież
Ctrl + F – Znajdź
Standardowe skróty klawiaturowe mogą się różnić w zależności od używanej przeglądarki internetowej.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Agnieszki Sawickiej — mejlowo dostepnosc@um.myslowice.pl lub telefonicznie 32 31 71 313.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Prezydent Miasta Mysłowice
- Adres: ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice
- mejl: um@myslowice.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Siedziba główna Urząd Miasta Mysłowice znajduje się przy ul. Powstańców 1. Pozostałe wydziały urzędu znajdują się:
- ul. Olbrychta Strumieńskiego 5 – Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Ochrony Środowiska,
- ul. Mikołowska 50 – Wydział Bezpieczeństwa Publicznego i Reagowania Kryzysowego
- ul. Pl. Wolności 5 – Wydział Podatków i Opłat lokalnych oraz Egzekucji, Wydział Budżetu, Wydział Geodezji, Wydział Budownictwa, Wydział Infrastruktury Miejskiej, Wydział Architektury Planowania i Strategii, Wydział Przygotowania i Realizacji Inwestycji.
Dostępność architektoniczna budynku przy ul. Powstańców 1:
Do budynku prowadzi 6 wejść, w tym od:
- ul. Powstańców 1 (dwa wejścia),
- ul. Plac Wolności 5 (jedno wejście),
- ul. Strażackiej 1 (na dziedzińcu wewnętrznym 1 wejście i winda).
- Do budynku i wszystkich pomieszczeń dostępnych dla klientów urzędu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- Osoby ze szczególnymi potrzebami, w przypadku braku możliwości dotarcia do odpowiedniego wydziału, w celu załatwienia sprawy w Urzędzie proszone są o kontakt z właściwym merytorycznie wydziałem poprzez pracownika Punktu Informacyjnego lub portierni. Pracownik danej komórki zejdzie do osoby zainteresowanej, czekającej przy Punkcie Informacyjnym lub portierni.
- Dla osób na wózkach dostępne jest Biuro Obsługi Mieszkańców z toaletą dla osób z niepełnosprawnością od wejścia A oraz każde piętro dostępne z windy przy wejściu D.
- W budynku występują architektoniczne bariery pionowe w postaci kolumn.
- W przejściach pomiędzy poszczególnymi częściami urzędu na każdym piętrze znajdują się schody.
- Budynek posiada schodołaz gąsienicowy oraz wózek inwalidzki
- Numery pokoi oznaczone są kontrastową czcionką
- W budynku znajduje się plan ewakuacji dla osób ze szczególnymi potrzebami
- W budynku nie ma:
– tabliczek informacyjnych kierujących do toalet i windy,
– informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy.
– informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny w postaci tablic umieszczonych na każdym piętrze
Wejście główne (A) od ul. Powstańców 1

Wejście główne (A) od ul. Powstańców 1

Wejście główne (A) od ul. Powstańców 1 – (podjazd)
- Do wejścia prowadzą schody. Po prawej stronie znajduje się podjazd dla wózków.
- Do wejścia prowadzi przedsionek, który zawiera 2 pary drzwi jednoskrzydłowych bez progów, automatycznych otwieranych na zewnątrz.
- Wchodzi się bezpośrednio do Biura Obsługi Mieszkańców, w którym na wprost wejścia znajduje się Punkt Informacyjny.
- W Punkcie można skorzystać z tłumacza Polskiego Języka Migowego online, pętli indukcyjnej, oraz w razie potrzeby zostanie udzielona informacja, gdzie można załatwić konkretną sprawę lub zostanie wezwany pracownik odpowiedniego wydziału merytorycznego, którego dotyczy sprawa klienta.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze obok Biura Obsługi Mieszkańców korytarzem po lewej stronie za drzwiami jednoskrzydłowymi lekkim, otwieranymi do środka, bez progu.
Wejście (B) od ul. Powstańców 1

Wejście (B) od ul. Powstańców 1
- Do wejścia B prowadzą schody, brak udogodnień dla osób z niepełnosprawnością.
- Do wejścia prowadzą duże dwuskrzydłowe, jednostronne drzwi otwierane do środka, za którymi znajdują się kolejne schody z poręczą po lewej stronie, prowadzące przez wahadłowe drzwi dwuskrzydłowe bez progu na korytarz główny.
- Na wprost wejścia znajduje się portiernia, w której można uzyskać informacje, gdzie załatwić konkretną sprawę lub zostanie wezwany pracownik odpowiedniego wydziału merytorycznego, którego dotyczy sprawa klienta.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na końcu korytarza po 2 schodach (z poręczą po prawej stronie), na lewo, przed drzwiami prowadzącymi do Biura Obsługi Mieszkańców.
- Miejsca parkingowe (4) dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na:
a) ogólnodostępnym parkingu przy ul. Plac Wolności w niewielkiej odległości od wejścia.
b) dodatkowe dwa miejsca znajdują się po drugiej stronie ulicy od wejścia od budynku.
Wejście (C) od ul. Plac Wolności 5

Wejście (C) od ul. Plac Wolności 5
- Do wejścia prowadzą 2 schody oraz dwuskrzydłowe drzwi jednostronnie otwierane na zewnątrz, za którymi znajdują się kolejne schody prowadzące przez wahadłowe drzwi dwuskrzydłowe na
korytarz główny i do windy, która znajduje się po prawej stronie. - Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na lewo od wejścia, na końcu korytarza po prawej stronie.
- Brak poręczy przy schodach zewnętrznych.
Wejście (D) na dziedzińcu wewnętrznym (stanowiące wyjście ewakuacyjne.). Dojście od ul. Strażackiej 1

Wejście (C) stanowiące wyjście ewakuacyjne
Wejście E na dziedzińcu wewnętrznym od ul. Strażackiej 1
Wejście E do urzędu

Wejście (E) znajdujące się na dziedzińcu wewnętrznym. Wejście od ul. Strażackiej 1
- Do wejścia prowadzą łamane schody o śliskiej nawierzchni, z barierką po stronie zewnętrznej i poręczą przy ścianie.
- Do wejścia prowadzą jednoskrzydłowe drzwi otwierane na zewnątrz z domofonem, za którymi znajdują się schody prowadzące na korytarz główny jak przy wejściu B. Domofon znajduje się po lewej stronie na znacznej wysokości (około 140 cm).
- Po lewej stronie od wejścia znajduje się portiernia, w której można uzyskać informacje gdzie załatwić konkretną sprawę lub zostanie wezwany pracownik odpowiedniego wydziału merytorycznego, którego dotyczy sprawa klienta.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na końcu korytarza po 2 schodach, po lewej stronie, przed drzwiami prowadzącymi do Biura Obsługi Mieszkańców.
- Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się bezpośrednio przy wejściu F.
Osoby ze szczególnymi potrzebami, korzystające z tego miejsca parkingowego, w celu skorzystania z możliwości załatwienia sprawy w Urzędzie proszone są o kierowanie się do Wejścia Głównego (wejście A) od ulicy Powstańców 1.
Wejście F na dziedzińcu wewnętrznym od ul. Strażackiej 1

Wejście (F) znajdujące się na dziedzińcu wewnętrznym. Wejście od ul. Strażackiej 1
- Wejście F znajduje się po lewej stronie na końcu dziedzińca.
- Do wejścia prowadzą jednoskrzydłowe drzwi otwierane na zewnątrz, za którymi znajduje się pokój 05A przeznaczony do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
- Osoby ze szczególnymi potrzebami w celu skorzystania z możliwości załatwienia sprawy w pokoju 05A proszone są o wcześniejsze umówienie terminu spotkania z pracownikiem właściwego merytorycznie wydziału.
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się przy wejściu, po lewej stronie, przed pokojem 05A.
- Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się bezpośrednio przy wejściu.
Dostępność architektoniczna budynku przy ul. Olbrychta Strumieńskiego 5
Wejście od ul. Strumieńskiego 5 (wejście główne):
- Do budynku prowadzą 2 wejścia, w tym od: ul. Strumieńskiego 5 oraz od ul. Strumieńskiego 7 (dojazd do bloku).
- Do budynku i wszystkich pomieszczeń dostępnych dla klientów urzędu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
- W budynku nie ma: pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie Braille’a, tabliczek informacyjnych kierujących do toalet, informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny i dotykowy.
Wejście główne od ul. Strumieńskiego 5 - Do wejścia prowadzą jednoskrzydłowe drzwi z niewielkim progiem otwierane na zewnątrz, za którymi znajdują się schody prowadzące na pierwsze piętro do Wydziału Ochrony Środowiska.
- Dostępna jest platforma dla wózków.
- Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się przy Wydziale Ochrony Środowiska.
- Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się przy wejściu na teren przy budynku.
Wejście od ul. Strumieńskiego 7
- Do wejścia prowadzą schody, brak udogodnień dla osób z niepełnosprawnością.
Dostępność architektoniczna budynku przy ul. Mikołowskiej 50
- Wejście do pomieszczeń Wydziału Bezpieczeństwa Publicznego i Reagowania Kryzysowego znajduje się na parterze budynku, na terenie ogrodzonym Komendy Miejskiej Państwowej Straży
Pożarnej w Mysłowicach z wjazdem przez automatycznie otwieraną bramę. - Do wejścia prowadzą 2 rodzaje drzwi: szklane, jednoskrzydłowe drzwi otwierane do środka oraz szklane drzwi rozsuwane.
- Brak barier architektonicznych poziomych i pionowych.
- Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w korytarzu po lewej stronie.
- Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się bezpośrednio przy wejściu do budynku.
- Do budynku i pomieszczeń Wydziału Bezpieczeństwa Publicznego i Reagowania Kryzysowego można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Urząd Miasta Mysłowice, ul. Plac Wolności 5, 41-400 Mysłowice
- Budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością – dogodne dojście do windy od dziedzińca wewnętrznego Urzędu.
- W budynku znajduje się winda.
- Budynek posiada oznaczenia numerów pięter w alfabecie Braille’a.
- Na dziedzińcu wewnętrznym Urzędu znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
- Toalety dla osób z niepełnosprawnością i/lub poruszających się na wózku znajdują się na wszystkich piętrach budynku.
- Jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online w Biurze Obsługi Mieszkańców (wejście od ulicy Powstańców 1).
- Istnieje możliwość wstępu z psem asystującym.
- Szklane drzwi na piętrach budynku oznaczone są w sposób widoczny.
Pozostałe informacje
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
-
- Strona internetowa myslowice.pl posiada tłumacza języka migowego on-line, link do strony: https://pzgomaz.com/notLogged?customer=UM_Myslowice
- W Biurze Obsługi Mieszkańca na stanowisku informacyjnym można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu.
- Biuro Obsługi Mieszkańca posiada pętlę indukcyjną.
- Pomieszczenia i poręcze są oznaczone piktogramami w alfabecie Braille’a.
- Numery pokoi oznaczone są kontrastową czcionką.
- Budynek posiada tablice informacyjne o danym pietrze oraz o kierunku do istotnych pomieszczeń użytkowych m.in. toalet, windy, Biura Obsługi Mieszkańca.
- W budynku znajduje się plan ewakuacji dla osób ze szczególnymi potrzebami.
- Urząd Miasta posiada osobę asystującą, która w razie potrzeby pomaga osobom ze szczególnymi potrzebami w załatwieniu sprawy, jest nią Koordynator do spraw dostępności, numer kontaktowy 32 31 71 313.
Komunikaty Urzędu Miasta
Kontakt
Urząd Miasta Mysłowice
ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice
Telefon: (+48) 32 317 11 00
Fax: (+48) 32 222 25 65
E-mail: um@myslowice.pl