» Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Wstęp deklaracji

Urząd Miasta Mysłowice zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.myslowice.pl.

Data publikacji i aktualizacji

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

  • Nie wszystkie zdjęcia i grafiki mają tekst alternatywny.
  • Nie wszystkie filmy, które zamieszczamy w naszym serwisie, mają napisy rozszerzone i audiodeskrypcję.
  • Część plików (w szczególności dokumenty zewnętrzne, np. oświadczenia majątkowe, oferty) dostępne są w postaci skanów.
  • Fokus klawiatury nie jest widoczny.
  • Niektóre elementy stron serwisu mają zbyt niski kontrast.
  • Niepełny mechanizm sprawdzający poprawność wprowadzonych danych w formularzach brak jednoznacznej informacji połączonej z sugestią w jaki sposób mogącej pomóc rozwiązać problem. Brak informacji o obowiązkowym wypełnieniu poszczególnych pól, jak również o ich ewentualnym formacie, typie, jeśli to konieczne.
  • Strona nie zawiera alternatywnego rozwiązania powodującego pełną dostępność elementów związanych z mechanizmem CAPTCHA.
  • Brak mapy serwisu.
  • Wyszukiwarka nie jest dostępna z poziomu klawiatury.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 roku nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
  • Transmisje obrady Rady, podczas prezentacji na żywo, nie mają napisów. W ciągu 7 dni po transmisji, publikujemy stenogram z tych obrad.

Wyłączenia

  • Multimedia nadawane na żywo.
  • Multimedia opublikowane przed 23 września 2020 roku.
  • Treści od innych podmiotów, które nie zostały przez Nas lub dla Nas wykonane lub nabyte, albo do których modyfikacji nie jesteśmy uprawnieni.
  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika urzędu w oparciu o listę kontrolną dostarczoną przez Ministerstwo Cyfryzacji.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki, np:

TAB – przechodzenie między aktywnymi elementami strony
ENTER – wybór aktywnego elementu strony
Ctrl + + – Powiększenie strony
Ctrl + 0 – Przywróć pierwotny rozmiar
F11 – Włącz/wyłącz tryb pełnoekranowy
Home – Przejdź na początek strony
End – Przejdź na koniec strony
PageUp – Przesuń o jeden ekran do góry
Spacja/PageDown – Przesuń o jeden ekran w dół
Spacja – zaznaczanie i odznaczanie pola typu checkbox
F5 – Odśwież
Ctrl + F – Znajdź

Standardowe skróty klawiaturowe mogą się różnić w zależności od używanej przeglądarki internetowej.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Agnieszki Sawickiej — mejlowo dostepnosc@um.myslowice.pl lub telefonicznie 32 31 71 313.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Prezydent Miasta Mysłowice
  • Adres: ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice
  • mejl: um@myslowice.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Siedziba główna Urząd Miasta Mysłowice znajduje się przy ul. Powstańców 1. Pozostałe wydziały urzędu znajdują się:

  1. ul. Olbrychta Strumieńskiego 5 – Urząd Stanu Cywilnego, Wydział Ochrony Środowiska,
  2. ul. Mikołowska 50 – Wydział Bezpieczeństwa Publicznego i Reagowania Kryzysowego
  3. ul. Pl. Wolności 5 – Wydział Podatków i Opłat lokalnych oraz Egzekucji, Wydział Budżetu, Wydział Geodezji, Wydział Budownictwa, Wydział Infrastruktury Miejskiej, Wydział Architektury Planowania i Strategii, Wydział Przygotowania i Realizacji Inwestycji.

Dostępność architektoniczna budynku przy ul. Powstańców 1:

Do budynku prowadzi 6 wejść, w tym od:

  • ul. Powstańców 1 (dwa wejścia),
  • ul. Plac Wolności 5 (jedno wejście),
  • ul. Strażackiej 1 (na dziedzińcu wewnętrznym 1 wejście i winda).
  1. Do budynku i wszystkich pomieszczeń dostępnych dla klientów urzędu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  2. Osoby ze szczególnymi potrzebami, w przypadku braku możliwości dotarcia do odpowiedniego wydziału, w celu załatwienia sprawy w Urzędzie proszone są o kontakt z właściwym merytorycznie wydziałem poprzez pracownika Punktu Informacyjnego lub portierni. Pracownik danej komórki zejdzie do osoby zainteresowanej, czekającej przy Punkcie Informacyjnym lub portierni.
  3. Dla osób na wózkach dostępne jest Biuro Obsługi Mieszkańców z toaletą dla osób z niepełnosprawnością od wejścia A oraz każde piętro dostępne z windy przy wejściu D.
  4. W budynku występują architektoniczne bariery pionowe w postaci kolumn.
  5. W przejściach pomiędzy poszczególnymi częściami urzędu na każdym piętrze znajdują się schody.
  6. Budynek posiada schodołaz gąsienicowy oraz wózek inwalidzki
  7. Numery pokoi oznaczone są kontrastową czcionką
  8. W budynku znajduje się plan ewakuacji dla osób ze szczególnymi potrzebami
  9. W budynku nie ma:
    – tabliczek informacyjnych kierujących do toalet i windy,
    – informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy.
    – informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny w postaci tablic umieszczonych na każdym piętrze

Wejście główne (A) od ul. Powstańców 1 

Wejście główne (A) od ul. Powstańców 1 :

Wejście główne (A) od ul. Powstańców 1

Wejście główne (A) od ul. Powstańców 1 - (podjazd)

Wejście główne (A) od ul. Powstańców 1 – (podjazd)

  1. Do wejścia prowadzą schody. Po prawej stronie znajduje się podjazd dla wózków.
  2. Do wejścia prowadzi przedsionek, który zawiera 2 pary drzwi jednoskrzydłowych bez progów, automatycznych otwieranych na zewnątrz.
  3. Wchodzi się bezpośrednio do Biura Obsługi Mieszkańców, w którym na wprost wejścia znajduje się Punkt Informacyjny.
  4. W Punkcie można skorzystać z tłumacza Polskiego Języka Migowego online, pętli indukcyjnej, oraz w razie potrzeby zostanie udzielona informacja, gdzie można załatwić konkretną sprawę lub zostanie wezwany pracownik odpowiedniego wydziału merytorycznego, którego dotyczy sprawa klienta.
  5. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze obok Biura Obsługi Mieszkańców korytarzem po lewej stronie za drzwiami jednoskrzydłowymi lekkim, otwieranymi do środka, bez progu.

Wejście (B) od ul. Powstańców 1

Wejście (B) od ul. Powstańców 1

Wejście (B) od ul. Powstańców 1

  1. Do wejścia B prowadzą schody, brak udogodnień dla osób z niepełnosprawnością.
  2. Do wejścia prowadzą duże dwuskrzydłowe, jednostronne drzwi otwierane do środka, za którymi znajdują się kolejne schody z poręczą po lewej stronie, prowadzące przez wahadłowe drzwi dwuskrzydłowe bez progu na korytarz główny.
  3. Na wprost wejścia znajduje się portiernia, w której można uzyskać informacje, gdzie załatwić konkretną sprawę lub zostanie wezwany pracownik odpowiedniego wydziału merytorycznego, którego dotyczy sprawa klienta.
  4. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na końcu korytarza po 2 schodach (z poręczą po prawej stronie), na lewo, przed drzwiami prowadzącymi do Biura Obsługi Mieszkańców.
  5. Miejsca parkingowe (4) dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na:
    a) ogólnodostępnym parkingu przy ul. Plac Wolności w niewielkiej odległości od wejścia.
    b) dodatkowe dwa miejsca znajdują się po drugiej stronie ulicy od wejścia od budynku.

Wejście (C) od ul. Plac Wolności 5

Wejście (C) od ul. Plac Wolności 5

Wejście (C) od ul. Plac Wolności 5

  1. Do wejścia prowadzą 2 schody oraz dwuskrzydłowe drzwi jednostronnie otwierane na zewnątrz, za którymi znajdują się kolejne schody prowadzące przez wahadłowe drzwi dwuskrzydłowe na
    korytarz główny i do windy, która znajduje się po prawej stronie.
  2. Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na lewo od wejścia, na końcu korytarza po prawej stronie.
  3. Brak poręczy przy schodach zewnętrznych.

Wejście (D) na dziedzińcu wewnętrznym (stanowiące wyjście ewakuacyjne.). Dojście od ul. Strażackiej 1

Wejście (C) stanowiące wyjście ewakuacyjne

Wejście (C) stanowiące wyjście ewakuacyjne

Wejście E na dziedzińcu wewnętrznym od ul. Strażackiej 1

Wejście E do urzędu
Wejście (E) znajdujące się na dziedzińcu wewnętrznym. Wejście od ul. Strażackiej 1

Wejście (E) znajdujące się na dziedzińcu wewnętrznym. Wejście od ul. Strażackiej 1

  1. Do wejścia prowadzą łamane schody o śliskiej nawierzchni, z barierką po stronie zewnętrznej i poręczą przy ścianie.
  2. Do wejścia prowadzą jednoskrzydłowe drzwi otwierane na zewnątrz z domofonem, za którymi znajdują się schody prowadzące na korytarz główny jak przy wejściu B. Domofon znajduje się po lewej stronie na znacznej wysokości (około 140 cm).
  3. Po lewej stronie od wejścia znajduje się portiernia, w której można uzyskać informacje gdzie załatwić konkretną sprawę lub zostanie wezwany pracownik odpowiedniego wydziału merytorycznego, którego dotyczy sprawa klienta.
  4. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na końcu korytarza po 2 schodach, po lewej stronie, przed drzwiami prowadzącymi do Biura Obsługi Mieszkańców.
  5. Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się bezpośrednio przy wejściu F.

Osoby ze szczególnymi potrzebami, korzystające z tego miejsca parkingowego, w celu skorzystania z możliwości załatwienia sprawy w Urzędzie proszone są o kierowanie się do Wejścia Głównego (wejście A) od ulicy Powstańców 1.

Wejście F na dziedzińcu wewnętrznym od ul. Strażackiej 1

Wejście (F) znajdujące się na dziedzińcu wewnętrznym. Wejście od ul. Strażackiej 1

Wejście (F) znajdujące się na dziedzińcu wewnętrznym. Wejście od ul. Strażackiej 1

  1. Wejście F znajduje się po lewej stronie na końcu dziedzińca.
  2. Do wejścia prowadzą jednoskrzydłowe drzwi otwierane na zewnątrz, za którymi znajduje się pokój 05A przeznaczony do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.
  3. Osoby ze szczególnymi potrzebami w celu skorzystania z możliwości załatwienia sprawy w pokoju 05A proszone są o wcześniejsze umówienie terminu spotkania z pracownikiem właściwego merytorycznie wydziału.
  4. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się przy wejściu, po lewej stronie, przed pokojem 05A.
  5. Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajduje się bezpośrednio przy wejściu.

Dostępność architektoniczna budynku przy ul. Olbrychta Strumieńskiego 5

Wejście od ul. Strumieńskiego 5 (wejście główne):

  1. Do budynku prowadzą 2 wejścia, w tym od: ul. Strumieńskiego 5 oraz od ul. Strumieńskiego 7 (dojazd do bloku).
  2. Do budynku i wszystkich pomieszczeń dostępnych dla klientów urzędu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  3. W budynku nie ma: pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie Braille’a, tabliczek informacyjnych kierujących do toalet, informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób wizualny i dotykowy.
    Wejście główne od ul. Strumieńskiego 5
  4. Do wejścia prowadzą jednoskrzydłowe drzwi z niewielkim progiem otwierane na zewnątrz, za którymi znajdują się schody prowadzące na pierwsze piętro do Wydziału Ochrony Środowiska.
  5. Dostępna jest platforma dla wózków.
  6. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się przy Wydziale Ochrony Środowiska.
  7. Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się przy wejściu na teren przy budynku.

Wejście od ul. Strumieńskiego 7

  1. Do wejścia prowadzą schody, brak udogodnień dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność architektoniczna budynku przy ul. Mikołowskiej 50

  1. Wejście do pomieszczeń Wydziału Bezpieczeństwa Publicznego i Reagowania Kryzysowego znajduje się na parterze budynku, na terenie ogrodzonym Komendy Miejskiej Państwowej Straży
    Pożarnej w Mysłowicach z wjazdem przez automatycznie otwieraną bramę.
  2. Do wejścia prowadzą 2 rodzaje drzwi: szklane, jednoskrzydłowe drzwi otwierane do środka oraz szklane drzwi rozsuwane.
  3. Brak barier architektonicznych poziomych i pionowych.
  4. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w korytarzu po lewej stronie.
  5. Miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się bezpośrednio przy wejściu do budynku.
  6. Do budynku i pomieszczeń Wydziału Bezpieczeństwa Publicznego i Reagowania Kryzysowego można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Urząd Miasta Mysłowice, ul. Plac Wolności 5, 41-400 Mysłowice

  1. Budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością – dogodne dojście do windy od dziedzińca wewnętrznego Urzędu.
  2. W budynku znajduje się winda.
  3. Budynek posiada oznaczenia numerów pięter w alfabecie Braille’a.
  4. Na dziedzińcu wewnętrznym Urzędu znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
  5. Toalety dla osób z niepełnosprawnością i/lub poruszających się na wózku znajdują się na wszystkich piętrach budynku.
  6. Jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online w Biurze Obsługi Mieszkańców (wejście od ulicy Powstańców 1).
  7. Istnieje możliwość wstępu z psem asystującym.
  8. Szklane drzwi na piętrach budynku oznaczone są w sposób widoczny.

Pozostałe informacje

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

    1. Strona internetowa myslowice.pl posiada tłumacza języka migowego on-line, link do strony: https://pzgomaz.com/notLogged?customer=UM_Myslowice
    2. W Biurze Obsługi Mieszkańca na stanowisku informacyjnym można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu.
    3. Biuro Obsługi Mieszkańca posiada pętlę indukcyjną.
    4. Pomieszczenia i poręcze są oznaczone piktogramami w alfabecie Braille’a.
    5. Numery pokoi oznaczone są kontrastową czcionką.
    6. Budynek posiada tablice informacyjne o danym pietrze oraz o kierunku do istotnych pomieszczeń użytkowych m.in. toalet, windy, Biura Obsługi Mieszkańca.
    7. W budynku znajduje się plan ewakuacji dla osób ze szczególnymi potrzebami.
    8. Urząd Miasta posiada osobę asystującą, która w razie potrzeby pomaga osobom ze szczególnymi potrzebami w załatwieniu sprawy, jest nią Koordynator do spraw dostępności, numer kontaktowy 32 31 71 313.

Kontakt

Urząd Miasta Mysłowice
ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice
Telefon: (+48) 32 317 11 00
Fax: (+48) 32 222 25 65
E-mail: um@myslowice.pl

Formularz kontaktowy