Małe granty | Urząd Miasta Mysłowice

Tryb pozakonkursowy „małe granty” – najważniejsze informacje!

  • Wynika z art. 19a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
    i o wolontariacie.

  • Umożliwia ubieganie się o dotację na realizację zadania publicznego poza otwartymi konkursami ofert.

  • W ramach „małych grantów” o dofinansowanie mogą ubiegać się organizacje pozarządowe lub podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy.

  • Ofertę na realizację zadania przedstawia organizacja pozarządowa z własnej inicjatywy.

  • Dofinansowanie lub finansowanie zadania, o które ubiega się organizacja pozarządowa,
    nie może przekroczyć kwoty 10 000 zł.

  • Czas trwania realizacji zadania nie może przekroczyć 90 dni.

  • Łączna wartość środków finansowych przekazanych tej samej organizacji pozarządowej nie może przekroczyć kwoty 20 000 zł w danym roku kalendarzowym.

Warunki, jakie należy spełnić, aby ubiegać się o dotację w ramach trybu „małych grantów”:

  • Ofertę należy przygotować– według wzoru zgodnego z rozporządzeniem Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego z dnia 24 października 2018 roku.

  • Ofertę należy złożyć nie później niż 14 dni roboczych przed terminem rozpoczęcia realizacji zadania

  • W przypadku, gdy Oferent nie jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, do oferty należy załączyć potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego wyciągu z innego rejestru lub ewidencji.

W przypadku, gdy wyciąg z innego rejestru lub ewidencji, o którym mowa powyżej, nie zawiera informacji o sposobie i/lub osobie/ach (nazwisko/a i funkcja/e) upoważnionej/ych do składania oświadczeń woli w imieniu Oferenta, należy załączyć inny dokument (np. statut, uchwała itp.) lub stosowane pełnomocnictwo.

Priorytetowe zadania publiczne, o których realizację mogą ubiegać się organizacje pozarządowe w 2025 r.:

  1. Działalność wspomagająca rozwój wspólnot i społeczności lokalnych.
  2. Ochrona i promocja zdrowia.
  3. Pomoc społeczna.
  4. Kultura, sztuka, ochrona dóbr i kultury i dziedzictwa narodowego.
  5. Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej.
  6. Przeciwdziałanie uzależnieniom i patologiom społecznym.

Lista zadań, nie stanowi jedynego kryterium podjęcia współpracy. Do pozostałych kryteriów należą: jakość, wiarygodność, wykazana efektywność i skuteczność w realizacji założonych celów, nowatorstwo metod działania oraz posiadane przez organizacje pozarządowe zasoby i środki.

Przydatne informacje:

  • Ofertę należy wypełnić zgodnie z instrukcją wypełnienia oferty uproszczonej.

  • Nabór ofert w ramach „małych grantów” odbywa się w trybie ciągłym (przez cały rok).

  • W przypadku Gminy Miasta Mysłowice organem administracji publicznej, do którego adresowana jest oferta jest Prezydent Miasta Mysłowice.

W przypadku uznania celowości oferta zostaje zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP), na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu.

Każdy w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty w BIP może zgłaszać uwagi dotyczące oferty. Uwagi rozpatrywane są przez Prezydenta Miasta Mysłowice.

Po podjęciu decyzji o pozytywnym rozpatrzenia oferty podpisywana jest umowa dotycząca realizacji zadania publicznego.

Obowiązki organizacji po zakończeniu realizacji zadania:

Po zakończeniu realizacji zadania organizacja składa sprawozdanie zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 2 do rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego z dnia 24 października 2018 roku.

Zachęcamy do skorzystania z instrukcji wypełniania uproszczonego sprawozdania.

Kontakt:

Urban Martyna
telefon: (32) 31 71 234
e-mail:m.urban@um.myslowice.pl

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20030960873/U/D20030873Lj.pdf)