Urząd Miejski w Mysłowicach
Urząd Miejski w Mysłowicach, czyli w skrócie Urząd, znajduje się przy ulicy Powstańców 1 w Mysłowicach.

Kto jest szefem Urzędu?
Szefem Urzędu jest Prezydent Miasta Mysłowice.
Prezydentem jest Dariusz Wójtowicz.

W pracy pomagają mu:
- Zastępcy Prezydenta,
- Sekretarz Miasta,
- Skarbnik Miasta,
- inni pracownicy Urzędu.
Czym zajmuje się Urząd?
W Urzędzie możesz:
- zameldować się, czyli zgłosić to, gdzie mieszkasz,
- wyrobić dowód osobisty, zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
- otrzymać akt zgonu i akt urodzenia,
- wziąć ślub cywilny,
- zapłacić lokalne podatki, na przykład podatek od mieszkania,
- zapłacić lokalne opłaty, na przykład opłatę za wywóz śmieci,
Urząd ma także inne zadania:
- organizuje wybory (np. do Sejmu, na Prezydenta Polski),
- prowadzi spis ludności,
- pomaga w sytuacjach kryzysowych (np. powódź, susza),
- planuje rozwój miasta,
- remontuje i buduje budynki i drogi,
- dba o parki i zieleń,
- wywozi śmieci,
- dba o porządek,
- opiekuje się zabytkami,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi.
Jak skontaktować się z Urzędem?
Urząd jest czynny:
- poniedziałek: od 7:30 do 17:00
- wtorek, środę i czwartek: od 7:30 do 15:30
- piątek: pd 7:30 do 14:00
W sobotę i niedzielę Urząd jest nieczynny.
Możesz przyjść z psem przewodnikiem lub psem asystującym.

Toaleta jest na parterze. Jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością.

Jak możesz załatwić sprawy w Urzędzie?
Możesz napisać pismo i wysłać na adres:
Urząd Miasta w Mysłowicach
ul. Powstańców 1
41-400 Mysłowice
Możesz przynieść pismo do Biura Obsługi Klienta
Biuro Obsługi Klienta to miejsce, w którym można zostawić pisma, podania i dokumenty.
Tutaj możesz wziąć specjalne druki, które będą potrzebne do załatwienia sprawy w urzędzie.
Możesz napisać pismo i przynieść do Kancelarii
Kancelaria to miejsce, w którym zostawisz pisma i dokumenty.
W Kancelarii możesz zapytać, gdzie załatwisz Twoją sprawę.
Kancelaria jest na parterze.
Kancelaria jest otwarta w godzinach pracy Urzędu.
Jak wysłać dokument elektronicznie?
Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail:
um@myslowice.pl
Musisz mieć Internet i konto poczty elektronicznej.
Poczta elektroniczna to poczta, z której możesz korzystać w komputerze, tablecie lub w telefonie komórkowym.
Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP.
ePUAP to skrót nazwy: Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Platforma ePUAP to taki specjalny rodzaj poczty elektronicznej. Musisz mieć Internet i konto na platformie ePUAP.
Aby wysłać pismo musisz wejść na stronę internetową platformy ePUAP: www.epuap.gov.pl (link otwiera się w nowym oknie)
Jak trafić do Biura Obsługi Mieszkańca?
Biuro Obsługi Mieszkańca znajduje się na parterze.
Wchodzisz głównym wejściem od ul. Powstańców 1.
To wejście jest odpowiednie dla osób niepełnosprawnych, starszych i dla mam z dziećmi.

Jak zadzwonić do Urzędu?
Zadzwoń na numer: 32 31 71 100
Gdzie zaparkować?
Jeśli przyjeżdżasz autem, możesz zaparkować na 4 miejscach dla osób z niepełnosprawnościami.
Miejsca do parkowania są oznaczone kolorem niebieskim z białym symbolem osoby z niepełnosprawnością.
Miejsca te są blisko budynku Urzędu.