O urzędzie - tekst łatwy do czytania (ETR) | Urząd Miasta Mysłowice

Urząd Miejski w Mysłowicach, czyli w skrócie Urząd, znajduje się przy ulicy Powstańców 1 w Mysłowicach.

To jest główny budynek Urzędu. W tym budynku pracuje Prezydent Miasta i urzędnicy.

Kto jest szefem Urzędu?

Szefem Urzędu jest Prezydent Miasta Mysłowice.
Prezydentem jest Dariusz Wójtowicz.

Prezydent Mysłowic Dariusz Wójtowicz

W pracy pomagają mu:

  • Zastępcy Prezydenta,
  • Sekretarz Miasta,
  • Skarbnik Miasta,
  • inni pracownicy Urzędu.

Czym zajmuje się Urząd?

W Urzędzie możesz:

  • zameldować się, czyli zgłosić to, gdzie mieszkasz,
  • wyrobić dowód osobisty, zgłosić, gdy urodzi się dziecko,
  • otrzymać akt zgonu i akt urodzenia,
  • wziąć ślub cywilny,
  • zapłacić lokalne podatki, na przykład podatek od mieszkania,
  • zapłacić lokalne opłaty, na przykład opłatę za wywóz śmieci,

Urząd ma także inne zadania:

  • organizuje wybory (np. do Sejmu, na Prezydenta Polski),
  • prowadzi spis ludności,
  • pomaga w sytuacjach kryzysowych (np. powódź, susza),
  • planuje rozwój miasta,
  • remontuje i buduje budynki i drogi,
  • dba o parki i zieleń,
  • wywozi śmieci,
  • dba o porządek,
  • opiekuje się zabytkami,
  • współpracuje z organizacjami pozarządowymi.

Jak skontaktować się z Urzędem?

Urząd jest czynny:

  • poniedziałek: od 7:30 do 17:00
  • wtorek, środę i czwartek: od 7:30 do 15:30
  • piątek: pd 7:30 do 14:00

W sobotę i niedzielę Urząd jest nieczynny.

Możesz przyjść z psem przewodnikiem lub psem asystującym.

Toaleta jest na parterze. Jest dostępna dla osób z niepełnosprawnością.

Jak możesz załatwić sprawy w Urzędzie?

Możesz napisać pismo i wysłać na adres:

Urząd Miasta w Mysłowicach
ul. Powstańców 1
41-400 Mysłowice

Możesz przynieść pismo do Biura Obsługi Klienta

Biuro Obsługi Klienta to miejsce, w którym można zostawić pisma, podania i dokumenty.
Tutaj możesz wziąć specjalne druki, które będą potrzebne do załatwienia sprawy w urzędzie.

Możesz napisać pismo i przynieść do Kancelarii

Kancelaria to miejsce, w którym zostawisz pisma i dokumenty.
W Kancelarii możesz zapytać, gdzie załatwisz Twoją sprawę.
Kancelaria jest na parterze.
Kancelaria jest otwarta w godzinach pracy Urzędu.

Jak wysłać dokument elektronicznie?

Możesz napisać wiadomość i wysłać na adres e-mail:

um@myslowice.pl.

Musisz mieć Internet i konto poczty elektronicznej.
Poczta elektroniczna to poczta, z której możesz korzystać w komputerze, tablecie lub w telefonie komórkowym.

Możesz napisać pismo i wysłać za pomocą platformy ePUAP.

ePUAP to skrót nazwy: Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.
Platforma ePUAP to taki specjalny rodzaj poczty elektronicznej. Musisz mieć Internet i konto na platformie ePUAP.
Aby wysłać pismo musisz wejść na stronę internetową platformy ePUAP: www.epuap.gov.pl (link otwiera się w nowym oknie)

Jak trafić do Biura Obsługi Mieszkańca?

Biuro Obsługi Mieszkańca znajduje się na parterze.
Wchodzisz głównym wejściem od ul. Powstańców 1.
To wejście jest odpowiednie dla osób niepełnosprawnych, starszych i dla mam z dziećmi.

Jak zadzwonić do Urzędu?

Zadzwoń na numer: 32 31 71 100

Gdzie zaparkować?

Jeśli przyjeżdżasz autem, możesz zaparkować na 4 miejscach dla osób z niepełnosprawnościami.
Miejsca do parkowania są oznaczone kolorem niebieskim z białym symbolem osoby z niepełnosprawnością.
Miejsca te są blisko budynku Urzędu.