ePUAPSEKAPSilesia

Vademecum konsumenta

Drukuj Powiększ tekst (skrót: +) Pomniejsz tekst (skrót: -)

Ochronę praw konsumentów zapewnia art. 76 Konstytucji RP. Przepis ten nakłada na władze publiczne obowiązek ochrony konsumentów, użytkowników i najemców przed działaniami zagrażającymi ich zdrowiu, prywatności i bezpieczeństwu oraz przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Nic jednak - mimo coraz bardziej prokonsumenckiego prawa - nie zastąpi rozsądnego podejmowania decyzji przez samych konsumentów, którzy powinni znać i egzekwować swoje prawa, a także krytycznie podchodzić do informacji i ofert rynkowych. Co więcej, konsumenci powinni pamiętać o tym, że codziennie zawierają umowy, które kształtują ich prawa i obowiązki. Jakie?

Tego można dowiedzieć się z „Vademecum…”

 

  

 

25 grudnia 2014 roku wejdzie w życie ustawa o prawach konsumenta, która ujednolici prawa kupujących i obowiązki sprzedających z tymi, które istnieją w całej Unii Europejskiej. Już dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pragnie pomóc przedsiębiorcom i konsumentom przygotować się na nadchodzące zmiany.

Wszystkie najważniejsze informacje znajdą Państwo na specjalnie przygotowanej stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl, która stanowi kompendium wiedzy na temat praw i obowiązków przedsiębiorców oraz konsumentów.

System informacji o terenie miastaBudżet obywatelskiFundusze europejskieDrogowa Trasa ŚrednicowaStrategia Rozwoju Miasta