ePUAPSEKAPSilesia

Prezydent Miasta

Drukuj Powiększ tekst (skrót: +) Pomniejsz tekst (skrót: -)
Edward Lasok
ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice
pok.: 205
tel.: (+48) 32 317 12 02
fax: (+48) 32 222 25 65

Przyjęcia mieszkańców:

  • poniedziałek, w godz. 15:00 - 17:00;
  • środa, w godz. 9:00 - 10:00.

Prezydent Miasta przyjmuje mieszkańców po uprzednim uzgodnieniu spotkania w sekretariacie (p. 205) lub telefonicznie pod numerem: (+48) 32 317 12 02.

Prezydent jest kierownikiem Urzędu. Jako organ wykonawczy Gminy, kieruje jej bieżącymi sprawami oraz reprezentuje ją na zewnątrz.

Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępców Prezydenta, Sekretarza, Skarbnika i Kancelarii Prezydenta.

Prezydent może przekazać niektóre czynności z zakresu prawa pracy do wykonywania w swoim imieniu innej osobie.

W czasie nieobecności Prezydenta - w zastępstwie - jego obowiązki wykonuje Pierwszy Zastępca Prezydenta, który jest upoważniony do realizacji zadań i podejmowania decyzji we wszelkich sprawach należących do właściwości Prezydenta z zastrzeżeniem art. 39 ust. 2 Ustawy o samorządzie gminnym.

Zakres działań:

Do wyłącznej kompetencji Prezydenta należy w szczególności:

  1. podejmowanie działań niecierpiących zwłoki, mających na celu ochronę interesu Miasta i ochronę porządku publicznego;
  2. współpraca z władzami wszystkich szczebli samorządu terytorialnego, organami administracji rządowej i związkami komunalnymi, których Miasto jest członkiem;
  3. sprawowanie nadzoru nad współpracą Miasta z zagranicą;
  4. wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
  5. udzielanie upoważnień dla pracowników Urzędu do wydawania w swoim imieniu decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej;
  6. nadzorowanie realizacji zadań zleconych z ustawy;
  7. wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej Miasta;
  8. koordynacja akcji ratowniczej w przypadku katastrof i klęsk żywiołowych;
  9. podejmowanie decyzji kadrowych w sprawach pracowników samorządowych;
  10. wydawanie zarządzeń dotyczących organizacji pracy Urzędu;
  11. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy komórkami organizacyjnymi Urzędu;
  12. nadzór formalno - prawny nad wszystkimi komórkami organizacyjnymi Urzędu;
  13. bezpośredni nadzór nad podporządkowanymi komórkami organizacyjnymi zgodnie ze schematem organizacyjnym Urzędu;
  14. przedkładanie Radzie Miasta okresowych sprawozdań z bieżącej pracy;
  15. udzielanie odpowiedzi na wnioski i interpelacje posłów, senatorów i radnych;
  16. rozpatrywanie skarg i wniosków obywateli.
System informacji o terenie miastaBudżet obywatelskiFundusze europejskieNGOKomunikaty dot. bezpieczeństwa