ePUAPSEKAPSilesia

Prezydent Miasta

Drukuj Powiększ tekst (skrót: +) Pomniejsz tekst (skrót: -)
Kancelaria Prezydenta Miasta (KP)
ul. Powstańców 1, 41-400 Mysłowice
tel.: (+48) 32 317 12 05
fax: (+48) 32 222 25 65
Pracownicy: znajdź pracownika

tel.: (+48) 32 317 12 05
pokój: 216
Zakres działań:
  • Obsługa kancelaryjno – biurowa Prezydenta,
  • Realizacja zadań wynikających z wykonywania przez Prezydenta funkcji reprezentacyjnych,
  • Inicjowanie i koordynowanie działań promocyjnych Miasta Mysłowice,
  • Przygotowywanie opinii, opracowań, ekspertyz i informacji w dziedzinach objętych działalnością Miasta i Urzędu,
  • Sporządzanie raportów i sprawozdań na polecenie Prezydenta, analizowanie politycznych, społecznych i medialnych wyników wdrażania strategii, działań i przedsięwzięć Prezydenta,
  • Współpraca z jednostkami miejskimi w zakresie realizacji zadań przekazanych im przez Prezydenta,
  • Przygotowanie materiałów i informacji dotyczących pracy Prezydenta,
  • Organizowanie obchodów, rocznic, uroczystości i świąt z udziałem Prezydenta,
  • Organizowanie spotkań z Prezydentem,
  • Organizowanie i przeprowadzanie konsultacji społecznych i debat,
  • Prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem tytułów Honorowego Obywatela Miasta, Zasłużonego dla Miasta Mysłowice,
  • Koordynacja pracy Młodzieżowej Rady Miasta oraz Rady Seniorów,
  • Koordynacja współpracy Prezydenta z instytucjami, firmami lub osobami fizycznymi,
  • Koordynacja realizacji programów wynikających ze współpracy Miasta z instytucjami na poziomie krajowym i regionalnym,
  • Prowadzenie dokumentacji dotyczącej współpracy Miasta z władzami samorządu terytorialnego wszystkich szczebli, związkami i porozumieniami komunalnymi z udziałem Miasta,
  • Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zgody na wykorzystywanie herbu Miasta,
  • Rozpatrywanie wniosków o objęcie przez Prezydenta honorowego patronatu nad wszelkiego rodzaju imprezami, konkursami, itp.,
  • Współorganizacja imprez, konkursów, itp., nad którymi honorowy patronat objął Prezydent,
  • Prowadzenie spraw związanych z dzierżawą miejskich billboardów,
  • Inicjowanie i koordynowanie działań promocyjnych,
  • Inicjowanie i koordynowanie współpracy zagranicznej,
  • Koordynacja odpowiedzi w zakresie dostępu do informacji publicznej,
  • Koordynacja medialnego wizerunku Miasta w zakresie działalności Urzędu i Prezydenta,
  • Organizowanie kontaktów publicznych organów administracji samorządowej, w tym pracowników Urzędu realizowanych z udziałem lub za pośrednictwem środków społecznego przekazu,
  • Przygotowywanie odpowiedzi na publikacje prasowe oraz audycje radiowe i telewizyjne, a także materiały rozpowszechniane w innych środkach społecznego przekazu, dotyczące działalności Urzędu oraz jednostek podporządkowanych,
  • Przygotowywanie sprostowań i protestów oraz odpowiedzi na krytykę i interwencję prasową,
  • Przygotowywanie na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach komunikatów do opublikowania w środkach społecznego przekazu,
  • Monitoring wybranych tytułów prasowych,
  • Archiwizacja materiałów prasowych dotyczących Miasta,
  • Współorganizowanie konferencji prasowych,
  • Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu w celu przygotowania materiałów prasowych promujących miasto,
  • Redakcja i aktualizacja strony internetowej Urzędu,
  • Redakcja i aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej,
  • Nadzór nad Wirtualnym Biurem Mieszkańca,
  • Koordynowanie funkcjonowania zewnętrznej obsługi prawnej Urzędu,
  • Realizacja zadań z zakresu kultury i sztuki oraz kultury fizycznej:
  1. współpraca z instytucjami kultury i kultury fizycznej w zakresie planowania i realizacji budżetu,
  2. bieżący nadzór nad działalnością instytucji kultury i kultury fizycznej Miasta,
  3. kontrola prawidłowości wykorzystania dotacji przez instytucje kultury i kultury fizycznej,
  4. koordynacja i dofinansowanie przedsięwzięć kulturalnych i sportowych na terenie Miasta,
  5. współdziałanie w rozwoju kultury fizycznej ze stowarzyszeniami krzewiącymi kulturę fizyczną oraz udzielanie pomocy w realizacji zadań,
  6. realizacja kontaktów międzynarodowych w dziedzinie kultury, kultury fizycznej i turystyki,
  7. współpraca z Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w zakresie upowszechniania i organizacji sportu szkolnego oraz Miejskich Sekcji Sportowych,
  8. prowadzenie rejestru stowarzyszeń sportowych,
  9. nadzór nad stowarzyszeniami sportowymi,
  10. współpraca z placówkami oświatowymi w zakresie organizacji imprez kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych,
  11. inicjowanie i współdziałanie w zakresie upowszechniania turystyki oraz rozwoju informacji turystycznej,
  12. prowadzenie rejestru instytucji upowszechniających kulturę, dla których organem prowadzącym jest miasto,
  13. popieranie rozwoju towarzystw regionalnych, twórczości ludowej i innych form społecznej działalności kulturalnej,
  14. prowadzenie rejestru kąpielisk.
  • Opracowanie i koordynowanie działań w zakresie polityki inwestycyjnej Miasta,
  • Obsługa informacyjno-merytoryczna inwestorów krajowych i zagranicznych,
  • Informowanie zainteresowanych w zakresie polityki inwestycyjnej Miasta, obowiązującego prawa lokalnego oraz o podstawowych uwarunkowaniach prawnych dotyczących realizacji inwestycji,
  • Inicjowanie i organizowanie spotkań z potencjalnymi inwestorami,
  • Prowadzenie promocji potencjału inwestycyjno-gospodarczego Miasta (oferty inwestycyjne, informatory, itp.),
  • Zadania zawiązane z opracowaniem zasad, naborem wniosków, koordynacją weryfikacji i wyłaniania propozycji zadań do realizacji w ramach Mysłowickiego Budżetu Obywatelskiego,
  • Zadania związane z promocją Mysłowickiego Budżetu Obywatelskiego, w tym obsługą mediów społecznościowych i strony internetowej MBO,
  • Współpraca z organizacjami pozarządowymi i podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  • Aktywizacja i integracja społeczności lokalnych na terenie Miasta,
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo o stowarzyszeniach, dotyczących prawa zrzeszania się obywateli polskich i cudzoziemców,
  • Realizacja zadań wynikających z ustawy o fundacjach dotyczących działalności fundacji,
  • Koordynacja i udział w pracach Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego,
  • Zadania związane z opracowaniem zasad, naborem i koordynacją oceny wniosków o realizację zadań publicznych w ramach inicjatywy lokalnej,
  • Zadania związane ze zlecaniem zadań publicznych organizacjom pozarządowym i podmiotom o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z pominięciem otwartego konkursu ofert, w trybie art.19a ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
  • Realizacja zadań wynikających z Ustawy z dnia 05 sierpnia 2015r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej oraz aktów wykonawczych do Ustawy.
System informacji o terenie miastaBudżet obywatelskiFundusze europejskieNGOKomunikaty dot. bezpieczeństwa