ePUAPSEKAPSilesia

Aktualności

Drukuj Powiększ tekst (skrót: +) Pomniejsz tekst (skrót: -)
Rozpoczęła się kampania promująca szkoły ponadgimnazjalne
25 marca 2015

W tym roku, po raz trzeci, uczniowie mysłowickich szkół średnich zachęcają gimnazjalistów do kontynuowania nauki w swoim mieście. Rozpoczęła się już kampania billboardowa, ale w tym roku ukaże się również film promocyjny, którego premiera będzie miała miejsce 26 marca podczas specjalnej konferencji.

Nowatorski pomysł, promujący naukę w miejscowych szkołach ponadgimnazjalnych, sprawdził się w Mysłowicach. Tym bardziej, że w kampanie prowadzone przez miasto zaangażowani są uczniowie szkół średnich i to właśnie oni zachęcają do nauki w mysłowickich placówkach. W ubiegłym roku cennym uzupełnieniem akcji billboardowej i informacyjnej było wydanie informatora dla uczniów z ofertą szkół średnich oraz ogólnymi zasadami rekrutacji. Nie inaczej jest w tym roku.  ZOBACZ FOLDER (975.7 KB)

Prezydent Mysłowic Edward Lasok przekonany jest do takiej formy zachęty młodych Mysłowiczan: - Co rok widzimy, że po przeprowadzonej kampanii wzrasta liczba uczniów kontynuujących edukację w Mysłowicach. Młodzież interesuje się wówczas naszymi szkołami i dostrzega nie tylko ciekawe kierunki kształcenia, ale również wysoki poziom nauczania w naszych szkołach. Zdecydowanie warto uczyć się w Mysłowicach.

Sukces kampanii potwierdzają również statystyki i przyjęcia do kolejnych klas pierwszych. Badania ankietowe przeprowadzane w pierwszym półroczu ostatnich klas gimnazjalnych co roku wskazują, że tylko ok. 40 proc. uczniów zdecyduje się na mysłowicką szkołę ponadgimnazjalną. Ostatecznie po przeprowadzonej kampanii, co roku jest to ok. 70 proc.

- Wiele osób nie wie, czego, w jakich szkołach można się uczyć. Takie przedstawienie, choćby w formie zdjęć, profili jakie są w szkołach jest przydatne. Jeśli ktoś chce zostać np. lekarzem to dowie się, że w danej szkole jest np. profil biologiczno–chemiczny. Osobiście mam kolegę, którego taka kampania zachęciła do pozostania w Mysłowicach – mówi Tomasz Ditrich, uczeń I LO w Mysłowicach.

Tegoroczna kampania prowadzona jest pod dwoma hasłami: „Z zawodem w przyszłość” w kontekście szkół zawodowych i „Dobry start” z myślą o liceach. Po raz pierwszy, w związku z Rokiem Zawodowców ogłoszonym przez MEN, akcję otworzy konferencja pod patronatem Marszałka Województwa Śląskiego poświęcona wyłącznie szkołom zawodowym. 26 marca w Mysłowickim Ośrodku Kultury zaproszeni goście opowiedzą o trendach na rynku pracy i pokażą, że warto wybrać szkołę zawodową. Dzień później w Centralnym Muzeum Pożarnictwa, już tradycyjnie, odbędą się targi edukacyjne dla uczniów, na których zaprezentują się wszystkie szkoły ponadgimnazjalne z Mysłowic.

Pliki do pobrania:
System informacji o terenie miastaBudżet obywatelskiFundusze europejskieNGOKomunikaty dot. bezpieczeństwa